Przeprawa przez rondo Dmowskiego

2
117

Stolica Polski, absolutne centrum Warszawy. Ile może trwać przejście na drugą stronę ulicy? Jedną zmianę świateł, albo…

 

 

Pod koniec września br. zapadła decyzja o tym, że rondo Dmowskiego, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, pozostanie w swojej obecnej formie. Oznacza to kolejne lata utrudnień dla pieszych, w szczególności osób starszych, niepełnosprawnych, rodziców z dziećmi w wózkach, rowerzystów. Przejścia podziemne dla ludzi i ruch naziemny dla samochodów. Kilkaset metrów dalej na Dworcu Centralnym codziennie wysiadają tysiące podróżnych z bagażami, codzienne przez rondo przechodzą tysiące pieszych. Jednak mimo wyliczeń ekspertów, które jasno pokazują, że przebudowa ronda nie spowoduje korków, a zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego nie sparaliżuje centrum, Władze Warszawy zdecydowały o wyższości hałasu i spalin przejeżdżających tędy samochodów nad możliwością przemieszczania się pieszych przez tę część miasta.

Zobacz jak może być i dlaczego warto przebudować rondo Dmowskiego

Podoba Ci się ten pomysł? Podpisz petycję!

Uważasz, że to, co robimy jest wartościowe? Chcesz więcej?
Bardzo się cieszymy, bo robimy to właśnie dla Ciebie. Możemy powiadamiać Cię o nowościach na blogu. Żadnego spamu ani lania wody. Tylko nejciekawsze artykuły z danego tygodnia. 
Twój adres email jest u nas bezpieczny, a z listy powiadomień możesz się wypisać w każdej chwili.

2 KOMENTARZE

  1. Rowerzyści nie mogą korzystać z tej windy 🙁 Kiedyś wsiadłam z rowerem i Pani sterująca/pilnująca tej windy wyrzuciła mnie za pomocą komunikatu głosowego. Trochę smutno bo myślałam, że się przerzucę na rower w codziennej komunikacji Kino Femina-Pole Mokotowskie a przenoszenie roweru po tych wszystkich schodach w centrum jest tak męczące dla kogoś kto nie ma siły w mięśniach, że się to absolutnie nie opłaca.

    Pytanie tylko jakie inne rozwiązania wchodziłyby w grę – no właśnie np. w przypadku matek z dziećmi, które mogą chociaż korzystać z tej windy – tak, żeby było to optymalne? Myślałyście może o jakiejś propozycji? Czy uważacie, że skrzyżowanie z przejściem dla pieszych to jedyna opcja? Nie jestem przekonana do tej propozycji ze względów ekologicznych – bardziej byłabym za usprawnieniem obecnie działających rozwiązań albo zarzuceniem czegoś innowacyjnego co również promowałoby ruch bezkolizyjny.

    Pozdrawiam! 🙂

    • Dzięki za komentarz! Wydaje się jednak, że przebudowa ronda na skrzyżowanie, tak jak to proponują ludzie z Zielonego Mazowsza i Forum Rozwoju to najlepsze rozwiązanie. Chodzi też o to, żeby „wyprowadzić ludzi z podziemia” :). Centrum miasta nie powinno być trasą tranzytową dla samochodów, ale częścią wspólną dla wszystkich mieszkańców. Chodzi o łatwe poruszanie, łatwy dostęp do komunikacji miejskiej i taką atmosferę, żeby się ludziom chciało spacerować i jeździć rowerami. Jeśli piesi mają co chwilę schodzić do podziemia, żeby przedostać się na drugą stronę ulicy i przejść przez sześć pasów jedni to jest to trochę chybiona propozycja. Pozdrawiam!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here